Motivace, rady, tipy na našem blogu

fatmusclefeaut

Jak přeměnit tuk na svaly.

Spousta fitness magazínů používá stejný nadpis z jasného důvodu — prodává. Bohužel, přeměnit tuk na svaly je asi jako přeměnit ramu na protein.

 

Svaly vs. tuk

Svaly jsou aktivním prvkem vašeho těla, spalují kalorie jak jen můžou, dokonce i když spíte. Je to jako auto jedoucí na neutrál, také spaluje benzín. Když se více hýbete, spalují více kalorií, stejně jako auto víc “žere”, když jedete rychleji.

Tuk je jen zásoba přebytečné energie. Jeho životním cílem je být vaší pneumatikou ( když jsem u těch aut ) a nedělat vůbec nic dokud vy sami nevyvinete snahu se ho zbavit. Tělesný tuk není nijak zvlášť použitelný, pokud nepočítám využití jako tepelné izolace nebo jako podložku na pivo při sledování televize z gauče.

Samozřejmě potřebujete tělesný tuk, aby jste zůstali zdraví, ale dokud nejste vyrýsovaní a svaly nemáte ostré jako břitva , tak se opravdu nemusíte bát o jeho nedostatek.

 

Zbavit se tuku a získat svaly

Bohužel ani tento nadpis není pravda. Obojí se najednou jedonduše téměř udělat nedá a pro většinu lidí je lepší proces rozdělit na dvě fáze : nabírání a rýsování.

Důvod je ten, že pro zbavení se tuků je nutné mít menší kalorický příjem, kdežto pro růst svalů je naopak vyšší kalorický příjem nutný. Navíc inzulín, který je základní komponentou pro svalový růst, je naopak nechtěný při spalování tuků. Inzulín se uvolňuje pokaždé, když sníte sacharidy. Kolik se ho uvolní ovšem závisí na typu sacharidu.

Doporučuju prvně začít s nabíráním z naprosto praktických důvodů. To znamená, že budete muset jíst extra kalorie ( neznamená to sníst 2kg cukroví za den ) a počítat s tím, že kromě svalů přiberete i nějaký ten tuk. Nemusíte se ho bát, dokud ho držíte pod kontrolou a nezačínáte vypadat jako Michelin. Trénujte pravidelně a tvrdě, jeste zdravé jídlo (rýže, kuře, hovězí, tuňák, vločky atd.) a vyhněte se fast foodu, sladkostem a alkoholu.

 

Dieta

Až naberete tolik svalů kolik jste vždy chtěli mít, hoďte zpátečku a začněte s dietou. Je dobré si držet přehled o tom, kolik calorií do sebe každý den dáte. Základem je sníst přibližně o 500 kalorií méně než za den vydáte, ale samozřejmě je to velice individuální.

Základní rovnicí je energie přijatá  < energie vydaná.

Velice potěšující zprávou je, že vám v hubnutí pomůžou svaly, které jste díky nabírání získali. Na začátku článku jsme svaly přirovnal k motoru, splaují calorie i když běží na neutrál. Svaly splaují kalorie 24/7 i když spíte a čím více jich máte, tím více kalorií spálíte. Nádhera ne?

 

Zůstaňte na proteinu

Konzumujte protein stejně jako při nabírání i během diety !! A to stejné platí i pro cičení. To, že jste na dietě neznamená, že můžete odpočívat. Musíte cvičit stejně intenzivně jako během nabírání — je to vaše ultimátní pojistka jak neztratit těžko nabranou svalovou hmotu. Cílem je pomalu ale jistě zničit tuk bez ztárty svalové hmoty.

Pokud jste nepodváděli, tak za pár měsícu bez problému shodíte tuk, který jste během první fáze nabrali a zachováte si i většinu svalů i přes dietu.

 

 

fatmuscle copy

 

 

Copyright 2015 © GYM Team s.r.o.

mail: info@gymradio.com

www.gymradio.com